HANDELSBETINGELSER 2020

Senest revideret pr. januar 2021

Betingelser herunder gælder for handler indgået mellem en erhvervskunde og ALCAR DANMARK A/S
Alle varer bliver leveret til de, på leveringstidspunktet, gældende priser minus gældende rabat.
På alle produkter ydes der garanti i henhold til gældende lovgivning for handel mellem virksomheder.
På aluminiumsfælge ydes 3 års overflade- og suppleringsgaranti.
I vores prislister og andet printmateriale tages der forbehold for trykfejl, prisændringer samt konstruktionsændringer, som måtte medføre ændret udseende og eller specifikationer på produkterne.
Eftertryk af evt. billeder, logoer, layout og lign. er STRENGT forbudt og vil medføre retsforfølgning i henhold til gældende dansk lov om ophavsret.


BESTILLING

Bestillinger kan foretages via mail (info@alcar.dk), pr. telefon +45 70150000 eller via vores hjemmeside (alcar.dk)


LEVERING

Ordrer modtaget inden kl.15:30 (fredag kl.14:30) afsendes samme dag. Varer der sendes direkte fra Tyskland (UPS) dog inden kl.12:00 alle dage.


GEBYRER OG FRAGT

Levering: franko
Udkørsel til forkert adresse 95, - samt videresendelse til ny kr. 95, -
Leverancer til private modtagere kr. 50,- pr. forsendelse
Alle ordrer under kr. 400, - tillægges kr. 50, - i fragt.
Forsendelser med særlige ydelser (In Night) tillægges kr. 8, - pr. enhed
Levering af lastvognsfælge tillægges kr. 250, - i fragt ved køb af under 4 stk.


RETURVARER OG REKLAMATIONER

Procedure:
1. ALCAR DANMARK A/S kontaktes
2. ALCAR DANMARK A/S opretter RMA-sag og arrangerer afhentning af varer(ne). Afhentning forgæves forsøgt kr.115, -
3. ALCAR DANMARK A/S modtager varer(ne) og behandler din sag
• Reklamationer som godkendes krediteres. OBS: Der sendes ikke automatisk nye varer.
• Afviste reklamationer returneres og fragtomkostninger debiteres.
• Fejlbestilte varer krediteres med et fratræk på kr. 85, - pr. enhed,                                                        UPS fra Tyskland dog kr. 100, - pr. enhed.
• Fejlbestilte monterede fælge og øvrige ibrugtagne varer, vil blive afvist og returneret, fragtomkostninger debiteres.
• Varen tilbageleveres altid i originalemballage, hvis ikke debiteres ny emballage og      håndtering kr. 25, - pr. enhed.
• Tilbudsvarer, udgåede varer samt udstillingsfælge tages ikke retur.
• Der er ikke returret på DÆK, TPMS-sensorer samt KOMPLETTE hjul. Andre varer inden for rimelig tid (dog senest 12 mdr.)


FRAGTSKADER

Ved fragtskader kontaktes ALCAR DANMARK A/S samme dag skaden er sket. Varen må ikke flyttes hvorfra denne er placeret af transportøren. Selv ved korrekt emballering opleves der regelmæssige transportskader på fælgkanten, både på for og bagside. Derfor venligst kontrollerer dette INDEN montering af dæk. Tages varen først i brug kan denne IKKE efterfølgende reklameres til transportøren.


SYNLIG SKADE PÅ EMBALLAGEN

Til enhver tid skal der gøres anmærkning på fragtbrevet og indsigelsen skal ske ved levering. I særlig grelt tilfælde hvor varen kan være beskadiget, nægt da modtagelse. Kontakt omgående ALCAR DANMARK A/S
*** Ved TNT InNight leveringer skal indberetningen af synlige skader ske samme dag, dog senest kl. 12:00 VIGTIGT ***


IKKE SYNLIG SKADE PÅ EMBALLAGEN

Efter 7 dage (lørdag tæller med hos Danske Fragtmænd) er det ikke muligt at afkræve nogen distributør i Danmark erstatning. Derfor er det vigtigt, at du senest den 6. dag har kontrolleret varen og i tilfælde af skade(r) kontakter ALCAR DANMARK A/S. Gem altid emballagen!
Vi anbefaler altid billeddokumentation ved enhver af ovennævnte skader.

Alle priser er ekskl. moms