HANDELSBETINGELSER 2019
Senest revideret pr. 29 marts 2019

Betingelser herunder gælder for handler indgået mellem en erhvervskunde og ALCAR DANMARK A/S

Alle varer bliver leveret til de, på leveringstidspunktet, gældende priser minus gældende rabat.

På alle produkter ydes der garanti i henhold til gældende lovgivning for handel mellem virksomheder.

På aluminiumsfælge ydes 3 års overflade- og suppleringsgaranti.

I vores prislister og andet printmateriale tages forbehold for trykfejl, prisændringer samt konstruktionsændringer, som måtte medføre ændret udseende og eller specifikationer på produkterne.

Eftertryk af evt. billeder, logoer, layout og lign. er STRENGT forbudt og vil medføre retsforfølgning i henhold til gældende dansk lov om ophavsret.

BESTILLING
Bestillinger kan foretages via mail (info@alcar.dk), pr. telefon +45 70150000 eller via vores hjemmeside (alcar.dk)

LEVERING
Ordrer modtaget inden kl. 15:30 (fredag kl. 14:30) afsendes samme dag. Varer der sendes direkte fra vore lagre i Tyskland dog inden kl. 12:00 alle dage.

GEBYRER OG FRAGT
Levering: franko (undtaget IKKE bro faste øer)

Alle ordrer under kr. 400,- tillægges kr. 50,- i fragt.

Ved levering til anden end egen adresse, samt privat tillægges kr. 50,- i fragt

TNT-forsendelser med særlige ydelser tillægges kr. 8,- pr. enhed

Levering af lastvognsfælge tillægges kr. 250,- i fragt ved køb af under 4 stk.

RETURVARER OG REKLAMATIONER
Procedure:
1. ALCAR DANMARK A/S kontaktes
2. ALCAR DANMARK A/S opretter RMA-sag og arrangerer afhentning af varer(ne)
3. ALCAR DANMARK A/S modtager varer(ne) og behandler din sag

· Reklamationer som godkendes krediteres. OBS: Der sendes ikke automatisk nye varer.
· Afviste reklamationer returneres og fragtomkostninger debiteres.
· Fejlbestilte varer krediteres med et fratræk på kr. 75,- pr. enhed, med UPS fra Tyskland dog kr. 100,- pr. enhed.
· Fejlbestilte monterede fælge og øvrige ibrugtagne varer, vil blive afvist og returneret, fragtomkostninger debiteres.
· Varen tilbageleveres altid i originalemballage, hvis ikke debiteres ny emballage og håndtering kr. 25,- pr. enhed.
· Udgåede varer samt udstillingsfælge tages ikke retur
· Der er ikke returret på DÆK og TPMS-sensorer

FRAGTSKADER
Ved fragtskader kontaktes ALCAR DANMARK A/S samme dag skaden er sket. H Varen må ikke flyttes hvorfra denne er placeret af transportøren.

SYNLIG SKADE PÅ EMBALLAGEN
Til enhver tid skal der gøres anmærkning på fragtbrevet og indsigelsen skal ske ved levering. I særlig grelt tilfælde hvor varen kan være beskadiget, nægt da modtagelse. Kontakt evt. ALCAR DANMARK A/S

IKKE SYNLIG SKADE PÅ EMBALLAGEN
Efter 7 dage (lørdag tæller med hos Danske Fragtmænd) er det ikke muligt at afkræve nogen distributør i Danmark erstatning. Derfor er det vigtigt, at du senest den 6. dag har kontrolleret varen og i tilfælde af skade(r) kontakter ALCAR DANMARK A/S. Gem altid emballagen.

Vi anbefaler altid billeddokumentation ved enhver af ovennævnte skader.


Som kunde er du forpligtet til at beskytte dit brugernavn og password sådan at man ikke kan få uautoriseret adgang til din brugerkonto. Du er også forpligtet til at beskytte dig mod uautoriseret adgang via en tredjemand. ALCAR står ikke til ansvar for uautoriseret brug eller misbrug af dit brugernavn og password med eller uden din viden. DU er forpligtiget til at rapporterr enhver uautoriseret brug eller anden misbrug af dit brugernavn og password til ALCAR omgående [ALCAR forbeholder sig retten til at gemme IP-adressen til senere spørgsmål.]
  •  

aez-config