DOTZ DRIFT 1 „The Break-In“
højere, federe, med mere smadder….

I dag drøner den nyligt ombyggede DD1 væk med rygende dæk.
Bare den sidste hånd på værket og "cut" Her kommer den ultimative videohøjdepunkt i 2017

I begyndelsen var der en mand og hans drømmebil.
DD1 BMW E92 - en unik bil, en absolut visuel godbid. Den er udstyret med DOTZ SP5 20-tommers alufælge, der skiller sig forførende ud i en djævlerød, som yderligere forstærkes af de ekstra brede baghjul.
Et bodykit gør bilen 16 cm bredere og finishen fuldender mesterværket

Spændingen stiger. En dunkende lyd sender vibrationer gennem lagerhallerne i DOTZ-HQ i Hirtenberg, Østrig. Uden et øjebliks tøven begynder jagten rundt på virksomhedens område. Føreren: Dominic Tiroch. Udsynet på området er forhindret: Intet problem. Driftmesteren dykker ned i en verden af ​​mørke ligesom i "Tron", fanget i en anden dimension. Spektakulær drift, vilde hastigheder og lynhurtige sving - og han er stukket af  med DD.

hatten af for 20-mandsholdet, der fik hele projektet til at køre og arbejdede gennem tre nætter for at pakke op historien. Besætningen udholdt vejret, kastede al flysikkerhed til side og leverede et fejlfrit show. Sættet var unikt og en af ​​de største udfordringer, da mange effekter kræver masser af elektricitet og kraft . Hundrede meter kabel, 250 lamper og 70 kW strøm senere, var skuespillet klar til at begynde.
For ikke at miste et enkelt sekund fulgte fire kameraer - herunder to Red Dragons, en kamera drone og en rig - den vilde tur rundt på virksomhedens område.

DOTZ er stolt over at have realisret dette ekseptionelle projekt og vi vil gerne takke vore sponsorer:VREDESTEIN, SPIESS HECKER, MAGNA TUNING og REMUS.


Fakta og tal: Dotz SP5 dark

Dimensioner: 8.0x18", 8.5x19", 9.5x19", 8.5x20", 9.5x20"
DD1 er monteret med: 8.5"x20"/9.5"x20"
Finish: gunmetal, poleret kant
Konstruktion: helstøbet, 5-huls
Bæreevne: op til 735 kg


Facts and Figures: DOTZ DD1

Træk: baghjulstræk
Motorstørrelse: 3246 cc
Maximum ydeevne: 492 kW/669 hk
Maximum drejningsmoment: 780 Nm
Motor: E46 M3 - S54 rækkesekser med kompressor
specialbygget intercooler - Mishimoto intercooler
specialbygget toppakning, smedede stempler fra by Carillo
1000 cc indsprøjtningsdyse, egen ECU
specialbygget  REMUS udstødning
Gearkasse: 6-trins manuel UUC dobbeltskive svinghjul/koblingspakke
Karosseri: komplet PRIOR Design M3 Wide Body Kit
kulfibermotorhjelm fra Carbonfibre Dynamics
kulfiberbagklap fra Carbonfibre Dynamics
facelift-style LED baglygter
design finish af Hotrod Hangar 

          aez dotz dezent enzo stahlrad alloy wheels   aez dotz dezent enzo stahlrad alloy wheels alu

          dotz   dotz

          dotz   dotz